Dlouho očekávaná návštěva spotterského ráje... Po důkladné přípravě jsem po vystoupení z letadla našel před terminálem autobusovou linku č.191, která mě měla dovézt na konečnou zastávku Anchoragelaan. To se povedlo a bez větších komplikací jsem dorazil na místo, které jsem si předem vybral k focení za předpokladu, že bude v provozu pro přílety dráha 36R Aalsmeerderbaan
Teď malé vysvětlení toho, co jsem stačil o provozu v AMS vypozorovat. Dráha 36R je užívána pro přílety při severním větru jako záložní k dráze 06 Kaagbaanu. Na Kaagbaan přilétají zpravidla linky ze severní a jižní Ameriky, stejně tak i stroje z Ostrovů, severní, západní a jižní Evropy. Na Aalsmeerderbaan jsou směrovány linky z blízkého i dálného východu a Afriky a východní Evropy (což jsou ve většině případů společnosti zajímavější, než klasické KLM, Delta, NWA, Transavie apod.). Toto rozdělení je z důvodu jednoduššího navádění strojů z jednotlivých směrů a nemísení se jednotlivých koridorů při silném provozu na letišti. Dvě dráhy pro přílety jsou v užívání ve většině případů v ranní špičce mezi 7 a 9 hodinou a dále pak mezi 10.30 a 12 hodinou a pak ještě v odpoledních hodinách kolem 14 hodiny. Tento odpolední čas už je ale těžko předem odhadovat a vypočítávat a záleží na aktuální situaci. Jinak se již při tomto směru proudění používá jen Kaagbaan a naopak se začínají používat dvě dráhy pro odlety. Tento konkrétní den se používala jako hlavní dráha pro odlety 36L Polderbaan a druhou drahou pro odlety byla 36C Zwanenburgbaan. Stejně jako příletová špička je i odletová špička zhruba dvě hodiny, od nějakých 9 do cca 11 hodin a pak odpoledne zhruba od 14 do 16 hodin. I u odletů platí to, že z dráhy 36C jsou posílány linky ve směru východním, z dráhy 36L linky odlétající do USA, na sever, jih a západ Evropy. Bohužel dráha byla v provozu již jen krátkou chvíli po mém příchodu a po 20 minutách jsem byl tím pádem donucen k přesunu ke Kaagbaanu.
Ještě ilustrativní ukázka z tohoto místa:
Náhledy fotografií ze složky 16.9.2008 36R Aalsmeerderbaan