Jdi na obsah Jdi na menu
 


Poté, co jsem opustil místa u Kaagbaanu jsem se před blížícím se deštěm uchýlil na terasu, kde se dá lépe schovat než u ranvejí. S deštěm se zvedl silný vítr, který foukal přímo v ose dráhy 24-06 od západu na východ a tak pro přílety začala být využívány dráha 27. Odlety probíhaly z Polderbaanu. To by nebylo nic neobvyklého až na situaci u menších strojů typů F50

dsc_0550--2-.jpg

ERJ 

dsc_0573--2-.jpg

dsc_0579--2-.jpg

 F70. Ty měly při přistání v bočním větru na dráhu 27 problémy a tak jsem měl možnost vidět situace, kdy jsou stroje naváděny standardně na dráhu 27, ale na ní nesedala a pokračovala po mírném stočení se na RWY 24, kde přistála. (Přistání na dráhu 24 jsou v Amsterdamu velmi neobvyklá a nejsou praktikována. Důvodem je jednak to, že trasa letadel na tuto dráhu by vedla přímo nad městem a vzhledem k množství letadel je tím město trochu ušetřeno hluku. Dalším důvodem je to, že by bylo komplikovanější používat 18L-36R - ta je záložní dráhou jak pro přílety tak i pro odlety a ve chvíli, kdy je "špička", letadla jsou řídícími provozu lifrována právě na tuto dráhu, kterou RWY 24-06 kříží).

Velké stroje s větrem problém neměla a přistávala na dráhu 27

dsc_0231--2-.jpg

Více fotek je pak zde:

dawe-photo.rajce.idnes.cz/Amsterdam_-_vyhled_z_terasy/

 

Náhledy fotografií ze složky 27.7.2009 Terasa