Dny se rychle zkracují a pořádně vyfoceného dreamlinera nikdo z nás neměl, tak cesta do Mnichova dostala přednost před Dny NATO v Ostravě, kde stejně kromě Viggena nebylo nic moc zajímavého.
Podle předpovědí na několika serverech mělo být v Mnichově polojasno a kolem 17°C. Vyjíždíme před půl čtvrtou ranní z Rudné. Ranní příjezd k jižní dráze nám s VP ale připomněl loňský konec března. (To mělo být slunečno po celý den - proto jsme tam také jeli. Ale cca 50 km od Mnichova jsme vjeli do mlhy, z které jsme se vynořili až při večerním odjezdu). Teplo vypadá jinak a s mlhou se rovněž nepočítalo.
Pro dnešek z nás asi budou "soundspotters".
Majkl si jak je jeho zvykem udělal na spotterském kopci piknik (místo na mapce č.2) a po zhruba 1,5 hodině jsme se dočkali konečně i slunka. Tím pádem se mohlo začít - MM zkoušel vyfotit bliknutí na řídící věži a tak trápil závěrku, Ridley začal kompletovat sbírku měst, po kterých má Lufthansa pojmenovánu svou flotilu... Co jsme dělali my dva s VP ani nevím - asi nic zaznamenáníhodného - snídaně a rozhánění zbytků mlhy a mraků pohledem.
Nelítalo nám sem na 26L
nic moc zajímavého (SunExpress, Croatia, Turkish, Aegean, Air Dolomiti, Air Berlin).
Katarský dreamliner máme jen zvukově - při přetahu jsme ho ale mázli ,
stejně jako přílet jihoafrického airbusu A330
a další widebodies sedali na druhou dráhu 26R.
Začali jsme pomalu plánovat přesun - počkáme na Ománce
vezmeme z auta štafle (bez nich se tady starty fotit nedají - na zrcadlovku se sklem s větším průměrem je hustý, poměrně vysoký plot, nad ním ostnatý drát - mezerou mezi plotem a žiletkami se to ale dá) a jdeme dál od prahu dráhy na starty - po valu podél plotu.
Překvapením byl soukromý Boeing 737-800 BBJ2 registrace VP-CSK, který patří Sultanu Al Kabeerovi - pátému nejbohatšímu člověku Saudské Arábie.
Židovská 767
pak už běžný MUC provoz.
Čekáme na odlet katarského dreamlinera
Ten stál za to čekání - i kdyby se nepovedla žádná jiná další fotka, tak to prohnutí křídel a ten start je "lovely".
Airbusy 330 společností US Airways a Etihad
Pak se už pomalu vracíme zpátky k prahu dráhy 26L, kde si počíháme na přílet druhé denní linky Qatar Airways, také s Boeingem 787 (Dreamliner).
K tomu nám sem míří i dlouhý Airbus A340-600 Lufthansy (je věnován Bernošovi - ten je na ty ptáky vysazenej )
na odletu je dlouhý tripl Air Canada
Pak jsme se dočkali Airbusu 319 United Arab Emirates Government,
který jsme viděli dopoledne odstavený před hangáry Lufthansa Technik.
Přilétá i privátní Gulfstream V, který patří Executive Jet Management Inc. Cincinnati
pak ještě další Boeing 777-300 - tentokrát Singapore Airlines.
Z cesty podél plotu se ze štaflí fotí lépe než přímo u plotu - člověk je nad plotem a nepřekáží mu nic v záběru.
Po něm nasedáme do aut a přejíždíme na opačnou stranu k prahu dráhy 08R zase na starty (parkujeme na místě č.1) a jdeme téměř na to samé místo jako jsme byli před několika desítkami minut, když jsme šli z opačné strany.
Airbus A-310 společnosti S7 Airlines se ale zvedal příliš brzy.
A další soukromý Airbus A-318 CJ s registrací B-6411 Yalian Business Jet
pak Airbusy A330 Air China
Oman Air
Lufthansa
několik dlouhých Airbusů 340 Lufthansy
po nich velryba Emirates
a druhý dnešní katarský dreamliner.
Poté jdeme zpět k autu a zkusíme stihnout poslední zajímavost - Boeing 787 ANA, který bude přistávat nejspíš na severní dráhu 26R. (Mapka místo č.3). To se ale nakonec nepovede - jen o minutku. Druhý stroj, který nám unikl, i když jsme ho 2x viděli, byl Airbus A321 v retro nátěru Lufthansa. Scheiße.
No nic, světla ubývá - tak tu ještě počkáme na poslední dva přílety A346 Lufthansy. Hmm, tak jedna jde na 26L
ale nám sem jede SASík retro.
A jedna 346 nám tu sedne
a pojedeme. Víc už toho za světla nebude.
Řediteli, neboj - merčendajz v Besucherparku nevynecháme. Pěkné kousky tam mají, ale zbytečně drahé. Takže jedeme, po 11 hodinách kolem drah se vydáváme na zpáteční cestu. Snad aspoň nějaká fotka vyjde.
S Majklem cesta jako vždy utekla - je to taky jen 400 km.
Náhledy fotografií ze složky MUC