Mezi Tiger Meetem a Belgian Air Force Days ve Florennes bylo na výběr několik akcí, kam se vypravit. Neuburg a grilovaná kráva bylo největší lákadlo. A také dojezdová vzdálenost. V týdnu jsme ladili personální obsazení, ale ani přes komplikace jsme s Petrem akci nechtěli vypustit. Budík zvoní ve 3:20 - proklínám ho i sebe. Dvě hodiny spánku - to zas bude den. Naštěstí jsem se donutil zabalit si kompletně batoh večer, ráno už jen z lednice "energeťáky". Na sraz přijíždím v domluvený čas, volá mi Petr - asi přijíždí. Byl tu dřív, jen jsem ho při příjezdu přehlédl. A nakonec se podařilo urvat se i Doktorovi a to i přes nepříjemné rodinné události. Pouští mě dopředu a sám si vzadu trochu dáchne. Silnice jsou prázdné, takže ani rozkutaná D5 nás nezbrzdí. Zastavujeme tradičně na poslední Shellce před hranicemi. Kafíčko, snídaně, něco k pití na cestu - sice to obsluze kapánek trvá a to i druhé partě po střídání, ale je 6.00 sobota ráno, tak to krátce zhodnotíme zhruba ve smyslu "těžká noc". Pak už se řítíme do Říše. Objednávám balík roamingových dat - dnes jen 200 MB - je to přeci jenom na den. Cestou hledám, jestli není nějaká nová informace o parkování a plánovaném průběhu, ale kromě fotek z včerejších příletů nic. V pohodovém tempu a krátce po 8 hodině přijíždíme ke křižovatce, kde se rozhodujeme, jestli sjet nebo pokračovat. Na ceduli ale byl Fliegerhorst ještě rovně, tak to zkusíme a když tak se vrátíme, což je nakonec nezbytné. Tam, kam měl Petr zadanou adresu v navigaci je policejní uzavírka a s naší němčinou se tu asi nebudeme zkoušet o něčem dohadovat. Ale parkování je vyhrazené poměrně blízko a lehkou chůzí se vydáváme policistou určeným směrem. Podél světelné řady přicházíme k plotu u prahu dráhy, kde jsme loni nebo předloni - už ani nevím, který rok - zjistili, že je tu kompletně vybagrovaná dráha a že z lítání tady nic nebude. Hodně nízký plot. Tady by to šlo. Někdy si to asi zopakujeme. Petr má navíc kontakty v místní letce, takže to prý zkusí vysondovat. Anebo přes kamaráda Dedého (aktuálně tento pán má v občanském průkazu už své nové jméno - Tygřík Tomík ), který si v místní "posádce" našel kamaráda. Jak přicházíme, tak vidíme, že vstup je otevřený, přístupový pás (cca 50 x 20 metrů je vysypán kůrou, což je na dálku cítit) a probíhá šacování. Jeden z vojáčků na nás spustí německy - Petr, který je první mu říká, že má mluvit anglicky. Prý žádné pití dovnitř nesmíme mít, takže dopíjím zbytek čaje a ukazuju útroby báglu. Plechovka s mojitem se taky nelíbí, takže ji házím do koše, jablko a tyčinky jsou v pohodě. Můžu jít. Doktora ještě ošahávají, tak se tlemíme - koho jiného z nás by mohli takhle cvičit. Tygří stan, Cyber Tiger, bavorák v těchto barvách, z druhé strany stanu stojí audina, kterou jsme už viděli v Jagelu, Tornado, vrtulníky, stánky s merčendajzem.
Kupuju tygří strip u schleswické 51 (Taktisches Luftwaffengeschwader 51 "Immelmann") a očumujeme a cvakáme, co kde je zajímavého.
Kabina Tornáda, řez jeho pneumatikou,
https://www.flickr.com/photos/119037308@N08/27020213524/in/album-72157669583701776/
vymontovaný Bordkanone BK-27, nášivky, stripy, printy, trika, ale nic, co by mi víc stálo za utrácení. K Phantomovi jde jít zezadu hodně blízko
https://www.flickr.com/photos/119037308@N08/27020213294/in/album-72157669583701776/
Starfighter, Transall. V jednom z hangárů se musíme přebalit, protože prší, ale je teplo, takže v tom goráči začíná být na chcípnutí.
Tohle stálo za natočení:
Pomalu přicházíme ke stánkům s občerstvením. Grilovaná kuřata voní, ale pátráme po té krávě. Bohužel letos není.
Jdeme se mrknout k plůtku a vybrat si správné místo. Zbytek statiky objedeme v polední pauze. Teď už počkáme na začátek. Na radaru to vypadá, že přeháňky budou celý den, tak se tím asi nemá cenu zabývat - v klidu si nastavím foťák na šajzewedr (aspoň budou dobře vidět forsáže)
a pozorujeme, co se děje kolem.
Po 10 hodině začíná šrumec a na start jde hotovost.
Typhoony doprovází A400.
Fajn, toho ještě nemám. Nemusím ho tedy nahánět v Praze. I když tam většinou lítá RAF. Vypadá to pěkně, snad nějaká fotka vyjde. Pak už výroční Typhoon ve spešl barvách
a tohle by taky šlo. zastavuje se tu Růža - prý jsou tu s Davidem (Bernartem) od včera a zítra se ještě chystají do Mnichova. Řešíme přílety, prý jeli až po práci, takže taky nic moc nemají. My teda vůbec nic, ale na 3 hodiny bychom stejně asi nejeli. Shodujeme se na tom, že se potkáme zase tradičně v Ostravě. Je otázka, jak my letos s AxAlpem, kde se traičněp otkáváme taky.
Jdeme po statice a hlavně na jídlo. Trochu si zablbneme při focení neviditelného bombardéru
a pak už jdeme do fronty na kuře. Objednávám dvě. Turek se dotazuje, jestli chci 2 celá kuřata? Nee, jenom dvě půlky - Doktor už tento týden jíst nebude - snědl cestou maso v housce, takže má vystaráno.
Čekání na odpolední blok je delší, než se nám zamlouvalo, krátí nám ho modeláři. Bohužel Phantoma jdu fotit až při posledním průletu
https://www.flickr.com/photos/119037308@N08/27531131242/in/album-72157669583701776/
a přistání se majiteli moc nepovedlo - rozflákal ho, takže odnáší kusy, zbytky na pojížděčce přijíždí uklidit profíci.
Pak už je tu Power Demo, rozvláčné jako kdysi v Belgii. Tady paragáni skáčou z Transalla, do vzduchu jdou 4 Typhoony a 4 Tornada - všechny pojíždí přímo kolem nás, takže dobrý. Dělá se lepší světlo, přstalo pršet a otepluje se. V tomto lehce zlepšeném počasí startuje k ukázce výroční Typhoon. Pak už se balíme k odchodu. U stánku dám sprite a hledáme Doktora, kterému balení trvalo déle.
Povedlo se. teď ještě hajzlíky, okouknout, jestli není něco zajímacího na stáncích, Doktor si koupí printy, Shark ještě k tygřímu stánku pro nášivky a ťapeme k autu. Po cestě vidíme několik kol přivázaných k řepce...
Zácpa žádná ani při odjezdu ani nikde cestou,
takže po zastávce za hranicemi na dnes již tradiční magnum, jsme v Praze v krásných 19.45.
Kluci díky, byla to fajn sobota a za dva týdny Belgie.
https://www.flickr.com/photos/119037308@N08/albums/72157669583701776
Náhledy fotografií ze složky Neuburg