Kotelna.Víc by nebylo nutné psát, ale přesto se sluší pár slov napsat. Iljušin 62 je ruský stroj, jehož poznávacím znakem jsou čtyři motory na zádi, čímž je prakticky nezaměnitelný s ostatními letouny. Jediným dalším takto koncipovaným typem je Vickers 10. Tato konstrukce snížila hladinu hluku a vibrací v kabině pro cestující, naopak nastal problém ve chvíli, kdy bylo letadlo prázdné a mělo tendenci "sednout na zadek". Vyřešeno to bylo výsuvnou podpěrou, která je za letu zatažená, ale kolečka jsou viditelná
Vnější motory jsou vybaveny reverzy pro zkrácení přistání, což je trochu vidět zde
a váha těchto motorů je 2887kg, váka motorů bez reverzů je 2572kg - tj. téměř 11 tun a váha prázdného letadla je nějakých 67 tun... (Informace jsem čerpal od pana Popeláře www.il62.letadla.cz - jednoho z nejznámějších českých spotterů a mechanika, který na těchto letounech dlouhá léta pracoval). No a kotelna proto, že především při startu, kdy jdou motory na plný výkon to díky kouři od motorů vypadá, že létá na uhlí a v letadle je integrována kotelna a topiči s tendrem uhlí...
Foceno je na místě číslo 20