Jak už se stalo pravidlem, žádná akce se neobejde bez komplikací. Ať už v podobě problémů s odjezdem některého z členů výpravy, počasí anebo jako tentokrát, kdy den před plánovaným odjezdem do Neuburgu na lov tygra (na rozdíl od Tiger Meetu, slibovala předpověď sluníčko), jsme zjistili, že část letadel, včetně toho nejzajímavějšího je na cvičení na Sardinii.
scontent-a-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/t1.0-9/10552596_752411454802277_6852671451442669337_n.jpg
Bernoš pořádá lokální záplavy (teda je na táboře), Půža tradičně nekomunikující (Máro - číslo účtu a vyúčtování benzínu...) - asi něco hledá. Majkl možná ještě teď vstřebává stres z tlačenice v Gilze a Doktor po anglickém trojboji RIAT, Duxford, Farnborough si potřebuje užít rodiny.
No nic, vyrazili jsme přesně podle plánu ve 4.00. Krátce před osmou jsme na základně v Neuburgu, kde to ale vypadá, že se něco buduje. Když přijedeme do osy k plotu, vidíme, že je to mnohem horší - dráha je vybagrovaná a rozhodně se tu dnes lítat nebude.
Záložní plán - kousek odsud (30 km) je Ingolstadt-Manching. Vojenská základna s Tornády a s civilní částí letiště, kde ale nejsou žádné pravidelné lety. Tady to vypadá podstatně lépe. Je tu nahozený Transall a na opačný konec dráhy něco sedá. Možná druhý C-160. Najdeme místo, kde by mašiny mohly najíždět na dráhu, nedaleko spuštěného Transalla, který ale provádí jen motorovou zkoušku, o čemž svědčí hasiči opodál. Vytáhneme křesílka a čekáme. Přijíždí jeden Dornier a pak dva sedají. A další motorovka Transalla. Dost chabé na celé dopoledne. Tornado před jednou z budov je sice otevřené, ale to je tak všechno.
Začínáme řešit poslední variantu - přesun na dopraváky do Mnichova. 45 min a 70 km. Tam by se snad mohlo lítat. Prolistujeme, co by nás mohlo čekat na příletech zajímavého - asi cokoliv v pohybu - tady nás nic dobrého nečeká.
Katarský Dreamliner na odletu,
další zanedlouho přilítá,
A346 Lufthansy,
odlety A345 Etihad,
Air China s A332,
singapurského triplu,
přílet A333 Etihad
- ale je to nuda a šeď. Vše známé a okoukané - slabá náhražka za roury, na které jsme byli natěšení. Zvlášť pro Sharka. Ale aspoň je prostor na piknik.
Chceme ještě zkusit najít místo, kde by se daly fotit "banking shots", které ze spotterského kopce vypadají na tu vzdálenost fajn. Místo máme, ale nic velkého, co by nám ukázalo křídlo tu nelítá. Až jedna A346 LH
a velryba Emirates
Na závěr zbývá přesun na přílet ANA s Dreamlinerem.
A v ose je nákladní tripl FedExu, který nestihneme.
Počasí dnes vyšlo, rozdíl byl to, co jsme nafotili a co jsme si naplánovali vyfotit. Příště už to v Laage bude mít jiný průběh a daný program.